wskazówek biznesowych
Koszmar #8: W Internecie jest mnóstwo błędnych wskazówek dla przedsiębiorców i nadinterpretacji w mediach społecznościowych, uznawanych za niby-najlepszy sposób wymiany informacji
Uważaj na nieprawdziwe artykuły w Internecie, bo to zazwyczaj newsy bez pokrycia.
Co warto zrobić, żeby nie dać się “oszukać”…?
Dziś mamy takie czasy, że każdy kto ma pieniądze może wydać swoją książkę i być sławnym, nawet jeśli będzie to beznadziejna książka. Bardzo łatwo jest manipulować słowem, reklamą, pozorami.
Oczywiście nie o to chodzi, żeby ludzi celowo w błąd wprowadzać w akurat dziedzinie biznesu. Myślę, że to nie o to chodzi. Każdy może media społecznościowe prowadzić i pisać co chce i co uważa za prawdę. To Ty sam musisz to przesortować i przeanalizować.
3 grupy odbiorców treści biznesowych
Wizja mojej grupy wsparcia dla biznesu na Facebooku też miała służyć edukacji przedsiębiorców i pomocy. W pracy zawodowej spotykam przeróżnych przedsiębiorców.
Jedna grupa to tzw. samouki – dużo wiedzą, rozumieją to co staram się im przekazać, z reguły sporo poczytali lub popytali na temat, o który pytają.
Druga grupa to tzw. antypapierowi – osoby, które nie znoszą papierologii, nie rozumieją procedur i ich konieczności, robi im się źle jak tylko dostaną jakieś pismo.
Trzecia grupa to tzw. przeciętni – osoby, gdzieś między jedną a drugą skrajnością, jakoś sobie radzą.
Jak Ty sobie z tym radzisz? Szukasz wiedzy? Dokształcasz się?
Wyznaję zasadę, że powierzenie sprawy specjaliście nie może przerzucać na niego całej odpowiedzialności, nikt za Ciebie nie może decydować o Twoim biznesie. Warto poświęć chwilę na to, by wiedzieć cokolwiek o temacie, a potem udać się do specjalisty, zwłaszcza jeśli informacja, której potrzebujesz ma decydujące znaczenie lub może pociągać za sobą konsekwencje (prawne, finansowe, ekonomiczne).
Jeśli chcesz się dowiedzieć: jak podchodzić do treści o biznesie dostępnych w Internecie-
kliknij w link poniższy link
Dodaj komentarz