Gigantyczny to dość ogólne określenie. Wysokość kosztu reklamy najlepiej jest porównać do jego udziału w zysku, który dzięki niej wypracujesz. Reklama oczywiście nie może zjadać większości zysku! Właściwe proporcje kosztu reklamy są zależne od branży, produktu lub usługi, sposobu reklamy, wielokrotności sprzedaży dla tego samego klienta. Nie ma jakiegoś złotego środka.
Bez reklamy praktycznie nie da się budować prosperującej firmy. W jakiś sposób klienci muszą Cię znaleźć i coś od Ciebie kupić. Reklamę musisz mieć, ale nie zawsze musi się ona wiązać z olbrzymim kosztem.
Reklama darmowa – czyli jak się reklamować za free?
Jest na to kilka sposobów;
- Internet
- Facebook
- LinkedIn
- Google Maps
- Marketing szeptany
- Blog
Reklama niskobudżetowa – czyli trochę kosztuje, ale nie są to kosmiczne koszty
- Strona www
- Reklama na Facebook
- Reklama na Google
- Reklama w prasie
- Telemarketing
- Ulotki
Reklama płatna – narzędzia, za które musisz zapłacić konkretną cenę
- Agencja
- Freelancer lub pracownik od marketingu
- Reklama
To tylko kilka pomysłów na to jak można z różnym budżetem działać. Strategia zależy od Ciebie – gdzie, jak i za ile chcesz się promować. Ważne, żeby nie odsuwać tematu reklamy z powodu braku pieniędzy. Możesz się reklamować nawet za free. A część z tego co zyskasz zainwestuj w pozyskanie kolejnych klientów.
Więcej szczegółów dostępne w linku poniżej.
Dodaj komentarz