Tak! Zdecydowanie jest potrzebna i to niezależnie od tego, czy mamy na myśli rozreklamowanie działalności gospodarczej, czy działalności statutowej.
Bez wątpienia każdy biznes potrzebuje reklamy. Jeśli myślimy o prowadzeniu działalności gospodarczej przez organizację pozarządową, to bez dobrej strategii marketingowej trudno będzie rozkręcić działalność na tyle, żeby przynosiła ona dochody. Czasem wydaje się, że środki na reklamę można lepiej spożytkować, że to niepotrzebne, że wystarczy nieduży dochód. Moim zdaniem nic bardziej mylnego. Dochodowa działalność to stały dopływ środków na działania statutowe,
a przecież o tym marzy każda organizacja.
Z działalnością odpłatną będzie podobnie, choć tu ogranicza nas czasem jej rozmiar. Zdarza się, że nie zależy nam na rozpropagowaniu działalności odpłatnej, bo ona służy najczęściej tylko częściowemu odzyskaniu kosztów,
a z założenia nie może przynosić dochodów (z wyjątkami).
A po co reklama działalności statutowej? Po to, żeby móc realizować cele statutowe. Świadomość społeczeństwa o istnieniu danej organizacji pomoże zdobyć wiele zasobów: wolontariuszy, darczyńców, odbiorców działań fundacji, wiarygodność
i zaufanie. Może wydaje się to dziwne, ale promowanie działań jak i istnienia samej organizacji uważam za niezbędne.
Brak strony internetowej czy kanału w mediach społecznościowych mnie osobiście nie przekonuje do nawiązania kontaktu czy udzielenia wsparcia.
Jeśli reklama – to nie na oślep! Przez kilkanaście lat prowadzenia firmy sama nauczyłam się, że nie każda reklama ma sens, że trzeba trafiać do właściwych osób i we właściwy sposób. Reklama to tak naprawdę realizacja strategii marketingowej, która powinna być szeroko zakrojonym planem długoterminowym.
Dodaj komentarz