biurokracja w prowadzeniu firmy

🔥 Koszmar #46 Biurokracja w prowadzeniu firmy

#50koszmarówprzedsiębiorcy #czas #biznes #zarządzanie #zadania

Za dużo zadań pochłaniających Twój cenny czas?

biurokracja w prowadzeniu firmy biurokracja w prowadzeniu firmy

Nie bez powodu istnieje zawód sekretarki/asystentki/człowieka od wszystkiego/pracownika biurowego.

Na początku, kiedy już ogarniesz pierwsze formalności, zrobi się spokojnie, ale z czasem przekonasz się, że warunki prowadzenia firmy w Polsce są obarczone wielką biurokracją.

Nie mówię tu tylko o formalnościach urzędowych, ale też takich zabezpieczających Ciebie, np. umowy z klientami, potwierdzenia wykonania usług, zapłat, ustaleń z klientami, spełnianie wymogów prawnych. Czasem pilnowanie takich papierów może wyciągnąć człowieka
z poważnych tarapatów prawnych.

Jest kilka obszarów wymagających nakładu czasu, a nie będących przedmiotem działalności
i musisz się z tym liczyć, ze ktoś to musi ogarnąć.

Miedzy innymi są to: księgowość, umowy prawne, kadry i płace, przepisy RODO, przepisy dotyczące przeciwdziałania praniu pieniędzy, zezwolenia i koncesje, podatki i opłaty inne niż dochodowe
i obrotowe, marketing, SEO, bieżąca reklama, bezpieczeństwo stron www, poczty, serwerów
 i płatności od klientów, windykacja należności, obrót bankowy, gospodarowanie odpadami
 i opakowaniami i wiele innych specyficznych dla Twojej branży.

Nie piszę tego, żeby straszyć, ale żeby uświadomić, że trzeba wziąć pod uwagę potrzebny na to czas i umiejętności.

Czasem lepiej przekazać to osobie, która się na tym zna, niż tracić czas i ryzykować błędy.

Ale wracam tu do pytania z poprzednich koszmarów:

Czy jesteś specjalistą czy przedsiębiorcą?

A może oba na raz?

Zrewiduj swoją sytuację i zdecyduj, na czym ma polegać Twoja rola w firmie, którą tworzysz.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *