Nie bez powodu istnieje zawód sekretarki/asystentki/człowieka od wszystkiego/pracownika biurowego.
Na początku, kiedy już ogarniesz pierwsze formalności, zrobi się spokojnie, ale z czasem przekonasz się, że warunki prowadzenia firmy w Polsce są obarczone wielką biurokracją.
Nie mówię tu tylko o formalnościach urzędowych, ale też takich zabezpieczających Ciebie, np. umowy z klientami, potwierdzenia wykonania usług, zapłat, ustaleń z klientami, spełnianie wymogów prawnych. Czasem pilnowanie takich papierów może wyciągnąć człowieka
z poważnych tarapatów prawnych.
Jest kilka obszarów wymagających nakładu czasu, a nie będących przedmiotem działalności
i musisz się z tym liczyć, ze ktoś to musi ogarnąć.
Miedzy innymi są to: księgowość, umowy prawne, kadry i płace, przepisy RODO, przepisy dotyczące przeciwdziałania praniu pieniędzy, zezwolenia i koncesje, podatki i opłaty inne niż dochodowe
i obrotowe, marketing, SEO, bieżąca reklama, bezpieczeństwo stron www, poczty, serwerów
i płatności od klientów, windykacja należności, obrót bankowy, gospodarowanie odpadami
i opakowaniami i wiele innych specyficznych dla Twojej branży.
Nie piszę tego, żeby straszyć, ale żeby uświadomić, że trzeba wziąć pod uwagę potrzebny na to czas i umiejętności.
Czasem lepiej przekazać to osobie, która się na tym zna, niż tracić czas i ryzykować błędy.
Dodaj komentarz