jak zostać prezesem

🔥 Koszmar #39 Jak zostać prezesem?

#50koszmarówprzedsiębiorcy #konkurencja #samokształcenie #rozwój #biznes

Jak przekształcić swoją osobę w prezesa? 

jak zostać prezesem jak zostać prezesem

Większość małych i poczatkujących firm to specjaliści w swoich dziedzinach,
którzy zaczynają pracę „na swoim”.

Nie ma w tym nic złego.

Wielu z nich prowadzi przez lata swoje mały biznesy, z czasem zatrudniając innych,
ale nie powiększając zbytnio firmy.

Nie ma w tym nic złego.

Jednak z upływem czasu i zatrudnianiem kolejnych osób (jako dodatkowych albo gdy ktoś odchodzi i przychodzi na to miejsce nowa osoba) logiczne staje się postawienie pytania:

Jaka jest Twoja funkcja jako przedsiębiorcy?

Czy napisałeś kiedyś misję i wizję swojej firmy?

Czy uwzględniłeś tam jednoosobową firmę szukającą zleceń, w której pracujesz głównie Ty,
bo pozostajesz specjalistą?

Czy raczej opisałeś tam stworzenie marki i określiłeś swoją rolę jako przedsiębiorcy – zarządcy firmy, leadera, menagera? 

 

Przejście od specjalisty do prezesa to czasem długa droga, ale nie jest niemożliwa.

Sama ją przeszłam i choć na początku nie zakładałam, że firma się rozrośnie, to życie samo wrzuciło mnie na takie tory.

Choć praca przedsiębiorcy nie jest łatwa, zwłaszcza, że cały czas godzę ją z jednoczesnym byciem specjalistą i wykonywaniem dwóch zawodów (doradcy podatkowego i księgowej) to bardzo się cieszę, że posłuchałam kilku mądrzejszych od siebie osób, w tym mojego brata i odważyłam się na moje pierwotnie mikrobiuro rachunkowe popatrzeć jak na biznes przyszłości.

Bycie przedsiębiorcą w tym kontekście wymaga samokształcenia i ciągłego rozwoju.

Wymaga też otwartego umysłu, umiejętności słuchania innych, cierpliwości
i przede wszystkim nie poddawania się.

Trzeba ciągle wyciągać wnioski i przewidywać przyszłość.

Trzeba nadążać za nowymi technologiami, metodami, marketingiem i trendami społecznościowymi.

Przeraża Cię to?

 

Możesz pozostać specjalistą.

Mnie to fascynuje i nakręca, więc brnę dalej 😊

A ty jakie możliwości samorozwoju wybierasz? Podcasty? 

E-booki? 

A może rozmowa z innymi przedsiębiorcami?

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *