Fundacje i stowarzyszenia, którym powierzono wykonywanie zadań publicznych lub które dysponują majątkiem publicznym, są zobowiązane do udzielania informacji publicznej.
Z tego obowiązku można wywiązać się “na wyrost” udostępniając takie informacje na stronie internetowej.
W przeciągu 14 dni należy też udostępnić takie informacje na wniosek.
Można to zrobić poprzez udostępnienie dokumentów w siedzibie lub przesłanie ich kopii.
Zakres informacji publicznej to wszystkie informacje dotyczące wykonywania zadań publicznych,
środków na nie pozyskanych oraz sposobów wydatkowania tych środków.
Mowa tu o dokumentach, umowach, informacjach.
Sprawami publicznymi nie będą natomiast indywidualne sprawy jakiejś osoby o charakterze prywatnym lub dotyczące podmiotu niebędącego władzą publiczną (np. inna organizacja przekazująca dotację lub grant).
Otrzymywanie środków publicznych wiąże się więc nie tylko z ich precyzyjnym rozliczeniem,
ale także z udzielaniem informacji o ich wykorzystaniu.
Obowiązek taki nie istnieje zwykle w przypadku pozyskania środków pieniężnych od innych podmiotów
(choć umowa może przewidywać podobne zapisy).
Dodaj komentarz